ON-LINE úlohy je potrebné odovzdať vždy do nasledujúceho stretnutia
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ON-LINE úloha A1
Navrhnite projekt na ľubovoľnú tému Štátneho vzdelávacieho programu z biológie. Návrh projektu by mal obsahovať rozpracované:- ciele, kompetencie, metódy, prostriedky, úlohy pre žiakov, hodnotenie žiakov
pre ZŠ - prečítať si knihu Biológia pre ZŠ str. 7-18, 201-208
pre SŠ - prečítať si knihu Biológia pre SŠ str. 11-17, str. 64-98
všetci - Spoločná časť
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ON-LINE úloha A2
Spracujte vybranú tému z biológie na vyučovaciu hodinu pre interaktívnu tabuľu (podľa dostupnosti softvéru) v rozsahu 5 – 8 strán. K vyučovacej hodine napíšte krátku metodiku jej realizácie (ciele, kompetencie, metódy, prostriedky, formy, didaktický postup).ALTERNATÍVA
S využitím digitálneho obsahu Planéta vedomosti pripravte vyučovaciu hodinu priamo na portáli. K navrhnutej vyučovacej hodine spracujte metodiku jej realizácie (ciele, kompetencie, metódy, prostriedky, formy, didaktický postup). V textovom dokumente použite aj náhľady obrazoviek vami pripraveného vzdelávacieho obsahu v prostredí Planéta vedomostí.
NEZABUDNITE ANI!
Frekventant sa oboznámi s dokumentom „Organizácia záverečných prác“, ktorý je k dispozícii v menu Záverečná práca a skúška/Pokyny a Dokumenty
Frekventant absolvuje dištančnou formou seminár k záverečnej práci v rozsahu 10 hodín, ktorý je k dispozícii v menu Záverečná práca a skúška/ Dištančný seminár.
pre ZŠ - prečítať si knihu Biológia pre ZŠ str. 38-59, 156-189
pre SŠ - prečítať si knihu Biológia pre SŠ str. 98-123, 184-222
aké typy úloh môžete použiť v programoch na interaktívnu tabuľu pracovné súbory, ktoré sme používali na školení (keby náhodou niekto stratil :-) pracovné súbory,návody "ako sa to robí" (keby náhodou niekto stratil)
príklad vypracovanej práce
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ON-LINE úloha A3
Vytvorte interaktívnu prezentáciu v aplikácii Microsoft PowerPointe na vybranú tému učiva Štátneho vzdelávacieho programu z biológie v rozsahu 8 – 10 snímkov.Prezentácia musí obsahovať:
- veľa obrázkov, menej textu
- rôzne animácie (pohybujúce sa obrázky)
- videá (odkaz na video)
- nelineárne hypertextové prepojenia (obsah, vysvetlenie pojmov, šípka doprava/doľava, domček)
- interaktívne animácie (kliknem na nejaký objekt a niečo sa mi objaví)
- interaktívne animácie v úlohách (kliknem na nejaký obrázok a objaví sa mi či je to "správne"/"nesprávne", "slniečko"/"mrak").
- ak prezentácia obsahuje priamo aj video, pošlite mi prezentáciu zbalenú aj s videom
- problémové úlohy /SŠ/
- prezentáciu mi posielajte uloženú ako "Uložiť ako"-> "čistá prezentácia programu PowerPoint"
pre SŠ - prečítať si knihu Biológia pre SŠ str. 197-212, 141-154
NEZABUDNITE ANI!
Frekventant
sa oboznámi s dokumentami „Príručka ku konzultácii zadania záverečnej
práce“ a „Príručka ku konzultácii záverečnej práce“, a zároveň si vypíše
Podklady k zadaniu záverečnej práce, ktoré sú dostupné v menu Záverečná
práca a skúška.
Pošlite mi 5-7 úloh, ktoré vytvoríte v programe HotPotatoes. Nezabudnite dať do úloh obrázky (buď do otázok, alebo do odpovedí), môžu byť aj animácie (pohyblivé obrázky).
Pošlite mi zbalené do .rar, ktorý bude obsahovať - vyexportovaných do html 5-7 úloh + farebné "zemiakové súbory" + obrázky.
- bonus: prepojte otázky tak, aby tvorili jeden celok (z 1. cvičenia sa prekliknem na 2. cvičenie ...)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ON-LINE úloha A4
S využitím systému Hot Potatoes vytvorte interaktívny pracovný list v rozsahu 5-7 úloh k vybranej téme učiva biológie.Pošlite mi 5-7 úloh, ktoré vytvoríte v programe HotPotatoes. Nezabudnite dať do úloh obrázky (buď do otázok, alebo do odpovedí), môžu byť aj animácie (pohyblivé obrázky).
Pošlite mi zbalené do .rar, ktorý bude obsahovať - vyexportovaných do html 5-7 úloh + farebné "zemiakové súbory" + obrázky.
- bonus: prepojte otázky tak, aby tvorili jeden celok (z 1. cvičenia sa prekliknem na 2. cvičenie ...)
ALTERNATÍVA
V LMS
Claroline vytvorte cvičenie s 3 otázkami rôzneho typu, pričom jedna
otázka musí obsahovať obrázok.
Pošlite mi PrtScr otázok(pred/po vyriešení) vo Worde, ktoré ste vytvorili v Claroline. Zároveň mi tiež pošlite názov cvičenia a skratku/kód, zaradenie v "Biológia" alebo "Modernizacia vzdelá ..."
Názov cvičenia a jeho skratku napíšte aj do Wordu.
Názov cvičenia a jeho skratku napíšte aj do Wordu.
oboznámte sa s textom v knihe "Biológia pre ZŠ" str.59-121
oboznámte sa s textom v knihe "Biológia pre SŠ" str.29-63, 123-134, 222-249
oboznámte sa s textom v knihe "Biológia pre SŠ" str.29-63, 123-134, 222-249
NEZABUDNITE ANI!
Frekventant
sa oboznámi s dokumentami „Príručka ku konzultácii zadania záverečnej
práce“ a „Príručka ku konzultácii záverečnej práce“, a zároveň si vypíše
Podklady k zadaniu záverečnej práce, ktoré sú dostupné v menu Záverečná
práca a skúška.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ON-LINE úloha A5
Vytvorte 5-10 položiek pre interaktívne hlasovanie k vybranej téme. Dbajte, aby Vami navrhnuté položky boli didakticky správne a poskytovali spätnú väzbu týkajúcu sa najmä úrovne porozumenia danej problematiky žiakmi.
Otázky napíšte do PowerPoint.
- každú otázku na jeden "slide" aj s odpoveďami
- môžete doplniť obrázkami a pod.
- nezabudnite na úvodný slide s názvom testu, záver
NEZABUDNITE ANI!
Vypísať Podklady k zadaniu záverečnej práce, ktoré sú dostupné v menu Záverečná práca a skúška !!!
Posledný termín na vypísanie je deň, kedy sa uskutoční 5. deň školenia.
- nezabudnite na úvodný slide s názvom testu, záver
NEZABUDNITE ANI!
Posledný termín na vypísanie je deň, kedy sa uskutoční 5. deň školenia.