Učebné štýly - doplňujúci materiál


Učebné štýly
.
Doplňujúce informácie:
Lingvistický učebný štýl – žiak sa učí čítaním, písaním, rozprávaním (podpora DT napr. zadanie úlohy vyhľadať a prezentovať informácie o danej téme z internetu, multimédií),
Logicko-matematický učebný štýl – žiak najradšej pracuje s číslami, s logickými a matematickými výrazmi, s úlohami zameranými na merania, na hľadanie riešení a experimentovanie (podpora DT – práca s IP Coach, zostavovanie logických úloh, hádaniek),
Priestorový učebný štýl – žiaci si pri učení radi kreslia, dobre sa vyjadrujú pomocou obrázkov, grafov (podpora DT – napr. navrhovanie schém, nákresov, plánov, práca s digitálnymi mapami),
Interpersonálny učebný štýl – žiak uprednostňuje prácu v skupine, jeho učenie je ovplyvnené spoluprácou,  (DT podporujú tento štýl pri napr. realizovaní projektov, riešení zadaní),
Intrapersonálny učený štýlžiak uprednostňuje pri učení sa samostatnú prácu (podpora DT napr. formou elektronickej konzultácie, samostatné riešenie úloh),
Telesnekinestetický učebný štýl – žiak pri učení používa celé svoje telo, býva pohybovo nadaný.

Téma, názov, typ a cieľ záverečnej práce


- musíte vyplniť v sekcii "Záverečná práca" na www.modernizaciavzdelavania.sk do 5. dňa stretnutia 3. modulu (najneskôr v deň 5. stretnutia). Odporúčam Vám to však vyplniť skôr, aby som mohla nad tým aj porozmýšľať. Ďakujem

Môžete si vybrať z týchto tém a typov prác   tu >>

Na čo poukazujem v "Hodinový rozvrh 3.modul MVP"

Niektoré údaje sú označené v rozvrhu žltou farbou. Prečo?

Každému učebnému dňu v kurze zodpovedá určený počet prezenčných (PF) a dištančných hodín (DF).
Prezenčné hodiny (PF) sú hodiny, ktoré strávite na školení v učebni.
Dištančné hodiny (DF) sú hodiny, ktoré by ste mali venovať štúdiu mimo školiacich dní, tzv. samo štúdium. V priebehu školenia Vám budú zadávané učebné texty a úlohy na vypracovanie, tzv. on-line úlohy.

po 1.dni školenia by ste sa mali venovať samo štúdiu 11 hodín
po každom ďalšom dni školenia je na samo štúdium určených 3,25 hod

Ak si reálne nájdete uvedený počet hodín v priebehu školenia na samo vzdelávanie, vypracovanie záverečnej práce bude pre Vás jednoduché a bez problémov.

Hodinový rozvrh 3. modulu MVP


Modul 3 – spolu 64 hodín, z toho 30 hodín prezenčná forma (PF), 24 hodín dištančná forma (DF), 10 hodín práca na záverečnej práci a konzultácie

OBSAH
Tematický celok
Téma - obsah
Rozsah – PF
(v hod.)
Rozsah –DF
(v hod.)
Rozsah – spolu
(v hod.)
1.
deň školenia
Premeny školy
(časť A: spoločná)
Meniace sa potreby a očakávania spoločnosti
Škola v 21. storočí – šesť aspektov zmeny
Kompetencie pre 21. storočie a úloha DT pri ich rozvoji
3,00
7,00
10,00
Premeny triedy
(časť A: spoločná)
Poznávací proces a DT ako nová príležitosť žiaka pre ich rozvoj
DT a premeny vzťahov, cieľov a metód v učení a učení sa
3,00
4,00
7,00
2.
3.
4.
5.
deň školenia
Premeny môjho predmetu
(časť B: špecifická podľa predmetov)
Rozvoj digitálnej gramotnosti v mojom predmete
DT ako nástroj pri realizácii výučbových cieľov v mojom predmete
Metódy práce s DT v mojom predmete, ich využitie  v rôz­nych etapách poznávacieho procesu a rôznych etapách vyučovacej hodiny
DT ako nástroj prepájania môjho predmete s inými predmetmi. Medzipredmetové aktivity
Môj predmet ako príležitosť k rozvíjaniu kompetencií pre 21. storočie
24,00
13,00
37,00
odovzdať
Záverečná práca a konzultácie k nej


10,00

10,00

Spolu

30,00
34,00
64 h